Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 5 juni 2011

voortgang week 22

Hemelvaartsdag, 2 juni, Polderdag, schitterend fiets- en wandelweer. Het leek me dan ook druk, maar de Groentenhof is niet groot. Deze route door Santvoorde was voor het eerst, een nieuwtje dus.

Het leukste zijn de reacties van kinderen. Het viel me op dat ze goed op de hoogte zijn. Een jongen, circa tien jaar, vertelde hoe je compost moet maken. Hij luistert vaak naar het radioprogramma 'Vroege Vogels'. In dat programma was over de kunst van composteren verteld. Een meisje, ongeveer dezelfde leeftijd, vroeg waarom sommige bedden met hooi toegedekt waren en ze vroeg ook naar de blauwpaarse bloemen. Tja, dat zijn vragen die ertoe doen!

De blauwpaarse bloemen zijn Phacelia, een groenbemester en bijenplant.

Groenbemester Phacelia in bloei, 
(akker J; de bedoeling is om hier volgend jaar aardappelen op te telen)

Gisteren Eerste Vroege Mei en peulen geoogst. Het eertste bed wortelen is inmiddels leeg! Dat ging snel. Mooi is dat met de oogst van een volgend bed begonnen kan worden. Bietjes en tuinbonen komen er aan . . .

O ja, nog even een opmerking over het reilen en zeilen op de Groentenhof. Trouwe bestelklanten (die al jaren samen met mij door de seizoenen trekken) hebben voorrang. Ik denk, dat u hiervoor begrip heeft. En het spreekt natuurlijk voor zich, dat ik mijn best doe om zoveel mogelijk klanten te bedienen.

Geen opmerkingen: