Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 29 april 2012

voortgang week 17 (2012)

Hoe is de stand ?
  • fotocameraatje maakt weer foto's!
  • (on)kruiden groeien. Groenten zullen dan tenslotte ook wel volgen . . . ?
  • en dank voor al uw complimentjes (krijg ik bijna nooit te veel van!?).
Wanneer u even komt buurten dan zegt u onophoudelijk dat de tuin er verzorgt bij ligt.
Is ook zo. Jammer is wel dat de groei er maar niet inkomt. Het schiet niet op.

Sterker nog, sommige gewassen staan te verpieteren, zoals de bietjes, de Egyptische Platronde; beetje treurig.

De rabarber is wel goed bezig; maar moet nog op de stengel gaan staan.

Genoeg geleuterd. De vraag is: wanneer komen die eerste, verse groenten los van het land??

Ach, u ziet het, geoogst wordt er al:

Radijs en sla 
(voor eigen gebruik . . . beetje gemeen; zo raak je klanten kwijt volgens mij); 
tja, ik moet toch wat om de moed erin te houden ? 

De mailing van het groentenaanbod start minstens twee weken later dan verleden jaar.

In de tweede helft van mei hoop ik de klanten van de Groentenhof te verblijden . . . ik houd u op de hoogte. Dat spreekt voor zich; enne ik reken weer op u!?

Kijkt u anders ook nog even op de verkooppagina.

Geen opmerkingen: