Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 3 juni 2012

voortgang week 22 (2012)

Een moeilijke week. Goed dat er regen viel. Regen was nodig.

Rode klaver; binnenkort een verzameling foto's van wilde planten op de Groentenhof

Leest u vooral verder over 'kommer en kwelletjes' op de Groentenhof, en kijkt u even hoe krachtig de peulvruchten erbij staan . . . een fraai gezicht.

En toen was het volgende bed spinazie daar en waren er geen klanten. Het teeltplan streeft opvolging na. Na het ene bed, de oogst van een volgend bed. De laatste weken zag ik zaaisels naar elkaar toe kruipen. De eerste zaaisels wachtten op beter weer. De laatste twee weken schoten alle zaaisels, vroeg en laat, uit de startblokken.

Jammer, de tuinder heeft het nakijken. Of ik soms mijn 'kommer en kwelletjes' thuis niet kwijt kan? Nee, daarom ben ik de Groentenhof blog begonnen. Rechts- of linksom, u krijgt het op uw bord. Ik klaag niet, het tuindersberoep is en blijft onzeker.

Peulvruchten zijn netjes opgebonden. Vooral niet te strak, dat kneust de ranken.

Doperwten Eerste Vroege Mei; opgebonden, vol peulen. Nog even dik worden.

Elk jaar een feest: bloeiende Kapucijners (Blauwschokkers).

Geen opmerkingen: