Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 20 april 2014

'koude bak' (3)

Het duurt even; zoals altijd is het een kwestie van gewoon voortdoen ... dan wijst het zich wel ...


Koude bak van bovenaf, 3 x 3 m (8 ramen) = 9 m2 teeltaarde onder glas ... !


Ik heb nu ook een idee gekregen hoe ik de 'kopse' kanten van de bak zal dichten. Dat zal pas komend najaar gebeuren. Zolang is het provisorisch, met plastic, opgelost.


De 'koude bak' van binnen.

Komkommer (Gele Tros) kweken en courgetteplantjes voortrekken, en nog van alles meer ...


Daar staat het ding dan ...

Tja, mooi werk, een constructie maken, zeg maar ... ik zou de schuur ook graag willen vervangen, die zou zo veel praktischer kunnen. Maar ja, ik wil wel graag zekerheid dat ik de grond nog tien jaar kan pachten? 

En de bak, weer van binnen.

U ziet ik krijg er geen genoeg van ... eerlijk gezegd had ik er nooit aan begonnen. Het is omdat de ruiten er nog stonden. Toen ik in het voorjaar van 2007 begon heb ik die bewaard. De ramen zijn naar voorbeeld nagemaakt. Ik vind ze heel zwaar. En ze moeten toch regelmatig van de bak getild worden. 

Nou ja, komende week rustig met zaaien beginnen ... 

Wilt u deel 1 ook lezen? Klik dan op: 'koude bak' (1)

Geen opmerkingen: