Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

maandag 2 november 2015

tuinkabouter

Eindelijk rust. Er wordt op de tuin gepast. Op de Groentenhof is tuinkabouter Gradus gesignaleerd. Al jaren dacht ik: Waar blijven ze, de kabouters?

Inmiddels voelt Gradus zich hier prima thuis.


Gekiekt ... schommelen, herfst, ochtendzon, zaterdagmorgen tien uur ...

Zij vond hem. Wie anders? Haar cadeau! Zij wist niet, dat ik me vertwijfeld afvroeg waarom de kabouters verstek lieten gaan. Zij dacht, dat ik een tuinkabouter belachelijk zou vinden. Mijn kaboutervrouwtje vond Gradus ...

Gradus werkt zich een slag in de rondte wanneer ik uitrust. En wanneer ik op de tuin ben, pauzeert Gradus. Dan zit hij binnen de kortste keren op de schommel.


... en eindelijk, om vijf uur zoeft tuinkabouter weer langs ... 
... hij blaast nog even uit. Er is zo veel te doen ...
... want bijna ga ik naar huis ...

Kabouters helpen iedereen - mens en dier - een beetje op weg. Niet veel mensen geloven nog in kabouters. Dat hoeft ook niet. Je kunt gewoon redeneren. En tot je eigen verbazing kom je tot de slotsom, dat ze er zijn, dat er kabouters zijn.

Een hele geruststelling. Want hoe zou het allemaal verder moeten wanneer wij even niet kijken of in slaap gesukkeld zijn? 

Geen opmerkingen: