Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 22 juli 2012

voortgang week 29 (2012)

Gisteren weer een jaar verder geteld. Scruffs was aan de beurt. Ouder worden, het gaat snel nu. Het gaat me aan het hart. De laatste weken is hij gestopt met spelen. Eerder droeg hij nog altijd een stok aan. Hoogste tijd voor een partijtje dollen.
Maar nondeju, hij is en blijft mijn bovenste beste laat daar geen misverstand over bestaan.

Foto omdat hij gisteren jarig was. Senior bewaker op de Groentenhof. 
Hij heeft het vooral voorzien op aardige klanten. Daarover speelt hij graag de baas. 

Het is volop vakantietijd, en het weer knapt op. Schitterend, eindelijk genieten. Laten we zeggen dat de zomer zojuist begonnen is.

Komende weken zaaiplannen maken voor augustus, september. Door de grote oogst van tuinbonen en erwten is er op dat front een en ander bij ingeschoten.

En die sperziebonen, daar krijg ik wat van: jammer, jammer.
Het lijkt erop alsof de stokbonen toch gaan groeien; afwachten maar . . . .

Nu ja, het is hoe dan ook een kwestie van doorzetten, niet verzaken, rustig voortdoen. En ik verheug me in een kleine groep trouwe klanten die consequent blijven komen en tevreden zijn met de groenten die er wekelijks worden aangeboden. Mijn dank is groot! Dank jullie wel!

Dit bouquet is speciaal voor u. Koriander en Dille in bloei (op de Groentenhof, zaaibednr D10).

Beetje jammer dat u de kruiden niet ruikt; de geur van Koriander - boven - en Dille - onder - . 
(Er zijn mensen die geur en smaak van Koriander niet verdragen.)
'bouquet'

Geen opmerkingen: