Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

maandag 30 juni 2014

oogst 2014 - 2

Dit bleef er over, twee kilo zwarte bessen. De houtduiven aten kilo's en kilo's op. Op is op. Van de winter zou ik heel graag regelmatig houtduif eten.


Ze waren dus onbetaalbaar, zwarte bessen. Ik heb er sap van gemaakt.

Het zijn of de hazen, en nu ook 'tamme' konijnen van de buren op 217. Een hard gelag. Ja, ik heb mijn beklag gedaan. Daar kunt u zeker van zijn ...

Deze zomerkoninkjes hebt u gelukkig voorbij zien komen. Heerlijk zacht, zoete aardbeien. Er smaakt er geen één hetzelfde.


Bakje aardbeien ... ze zijn er maar kort.

Onnozel als ik was, nam ik aan dat kruisbessen niet gegeten werden. Ik kan me niet herinneren dat we vroeger zoveel vraat hadden door de wilde dieren. Het is bar en boos nu. Iedereen had toen een moestuin. Misschien werd de schade gedeeld?


Restje kruisbessen; volgend jaar ook netten er over? Het is wat. Wat een werk.

Met Maarten de kruisbessen uitgeteld. We plukten ze maar een beetje onrijp. Vreselijk. Ja, incasseringsvermogen, ik ben het even kwijt.


Knoflook hangt te drogen.

Afgelopen week de najaarsknoflook, Vallelado, geoogst. Het is van belang de knoflook schoon te maken: wortels, grond en overtollige vellen verwijderen. Het drogen moet zo snel mogelijk gebeuren.

Geen opmerkingen: