Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 6 juli 2014

moestuin

Wat gek. De serie is allang afgelopen. Sommige frasen dwarrelen regelmatig door mijn hoofd. Lachend kraam ik de zinnen uit, of het nu mee of tegen zit, maakt niet uit: "Ik weet niet, waar ik dit nu weer aan te danken heb?" en "Ik heb nog nooit zo'n geweldige oogst gehad!".

Maartens Moestuin. Geen boek heb ik van hem gelezen. Voor boeken was er weinig tijd. Want vroeger speelde ik buiten. Buiten was het te doen.

Rietorchis, hoogtepunt op de Groentenhof.

Grappig is zijn opmerking, "Van wassen wordt groente alleen maar nat" en de meest spraakmakende luidt: "Eten hoeft niet altijd lekker te zijn. Want daar word je alleen maar dik van!".


Zo zien spruitkoolplantjes eruit, nadat tamme konijnen langs geweest zijn.

Een beetje verwarrend was de serie ook wel. Maarten 't Hart pretendeert niet dat hij biologisch teelt. Het heeft wel die sfeer. En daar klopt natuurlijk niets van. Wanneer hij bij zijn koolplanten knolvoet vaststelt, kijkt hij ontdaan.
Hij, als bioloog, zou toch beter moeten weten. Zijn koolplanten koopt hij bij het eerste de beste tuincentrum om de hoek. Daar is niets biologisch aan. Integendeel, de planten zijn al doodziek.

Geen opmerkingen: