Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

dinsdag 8 maart 2016

Jack

Zaterdag 27 februari viel het kwartje reeds bij onze kersverse, junior medewerker op de Groentenhof. Hij lijkt een carrière manneke te worden.


Donderdag 25 februari haalden we Jack op bij het Dierentehuis Midden-Holland.

Ik aarzelde steeds: een volgende hond zou Scruffy nooit evenaren. Patries zocht stug door. En op maandag 22 februari tijdens een korte wandeling in Gouda werd het Jack. We vonden Jack een echte hond.


Zaterdag, eind van de middag, de test ... Jack staat bij Maarten ...

Het kwam heel goed uit dat Maarten en Patty die zaterdag allebei present waren. Eind februari kunnen de bollen gestoken worden; uien (Sturon), sjalotten (Red Sun) en knoflook (Flavor).


... en ik roep Jack ... de vraag is wat wordt zijn koers? 
... Jack gaat goed op pad ...

Doordat we met z'n drieën waren, konden we elkaar bijstaan. Want Jack moest leren, dat hij op het land over de paadjes moet lopen.

... en ja, na linksaf, nu rechtsaf ... en ...

Inmiddels zijn we bijna twee weken verder. Hij is vrijer geworden. In mei wordt Jack pas drie, een jonge hond nog. Begin april gaan we met hem naar cursus. Hij is dan aan huis en haard gewend. De vraag is of een cursus nog nodig is?


... almaar rechtdoor over het hoofdpad ... 
... aan het eind linksaf en daar stond ik te juichen!
Met glans geslaagd, boven verwachting!

Ja, hij loopt los. Hij gaat het land niet af. Hij doet me zo aan Scruffy denken. Soms schiet ik vol. Jack is jong, sterk en enthousiast. Hij is nu al ook mijn bovenste beste.


Jack kuiert en snuffelt ... lekker muizen ... 
... soms trekt hij zich terug in de schuur. Daar staat zijn mand ...

Natuurlijk moet ik ook weer volop aan de bak, verzorging en beweging (werpstok met balletje biedt uitkomst), maar een jong en enthousiast dier, zoals Jack, geeft ook heel veel ... ik ben blij met hem!

Wordt vervolgd ... lees "Jack 2"

Geen opmerkingen: