Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

dinsdag 7 juni 2016

2016 begin juni

De walnoot draagt dit jaar beduidend meer dan verleden jaar. De vruchten zijn nog piep klein. Er is nog een lange weg te gaan tot eind september, begin oktober.

Het begin van walnoten. De boom heeft er zin in.


Doordat ik wat minder hulp heb, was ik te laat met beschermen van de witte bessen. Jammer, maar er zijn elk jaar wel enige tegenslagen. Wanneer ik achter de verbouwde schuur mijn middagboterham eet, geniet ik van jonge, fladderende vogeltjes. De tuin is een hof geworden en daar ben ik tevreden over.


Maarten en Patty wonen inmiddels samen. Dat is te zien! 
Jack houdt een oogje in het zeil.

Het doet me goed, dat Maarten en Patty regelmatig meehelpen en tijd besteden aan de Groentenhof. Ze hebben interesse in tuinieren, dat kan niet anders.
Jack is zowel thuis als op de tuin helemaal ingeburgerd. Door zijn enthousiasme steelt hij het hart van de meeste klanten. Opspringen wordt minder, maar is nog niet afgeleerd. Daar wordt aan gewerkt.

Bijna verscholen tussen blommekes en grashalmen.


Kabouter Gradus ... zit altijd op de schommel ... komt hij nu echt in actie wanneer ik naar huis ben, of hoe zit dat? Er is nog zoveel te doen.

Geen opmerkingen: